6 september 2018

Madrid Dear Hotel

















Har egentligen inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Madrid ännu...

Madrid är en riktig storstad i jämförelse med ex Barcelona. Charmig på sitt sätt i vissa delar men ändå inte en stad som jag känner att jag måste återvända till.

Innerstaden kändes svårgreppbar, med ganska långa avstånd mellan de olika stadsdelarna och jag hade för ovanlighetens skull hela tiden stora problem att orientera mig. Vet inte om det berodde på Madrid egentligen, eller på förkylningen och febern som hela tiden låg på lur i kroppen...






Även fastän jag inte tagit Madrid som stad till hjärtat, så bodde vi på ett av de bättre storstadshotellen jag bott på på länge. Dear Hotel ligger i början av den stora shoppinggatan Gran Via vid Plaza Espana och är  ett helt fantastiskt litet boutiquehotell med både takterrass och pytteliten pool.






Sååå trevlig personal, tysta moderna rum (trots bygge o trafik på utsidan), effektiv tyst air-condition (behövdes med 34 grader utomhus), härliga sängar och bästa frukosten på länge med både buffé med frukt, ostar, skinkor, youghurtar, croissanter, bakverk, champagne, färskpressade juicer mm och även en  a la carte-meny med bl a avocadotoasts, pannkakor, ägg av olika slag - superviktigt för en frukostnörd som jag!










Gillade verkligen denna lilla pärla och skulle förmodligen bo här igen även om jag kanske inte tyckte att just denna delen var den charmigaste av Madrid så kändes det ändå som mitt i smeten och ett väldigt prisvärt hotell!




Kram så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar