9 maj 2014

1 maj på Ralph Laurens restaurang i Paris


Ralph´s i Paris. Som taget ur en Ralph Lauren-katalog.



Hej på er!

När vi var i Paris lyckades jag min vana trogen göra ett litet nummer typ den döende svanen, om
man nu med det menar en vältande gås i slow-motion, MITT PÅ Champs-Elysées
bland ungefär 1000 turister och en och annan 1 maj-ledig fransman.

Inte nog med att detta är en liten aning förnedrande, det gjorde dessutom så
förbenat ont i min ena rumpmuskel och höft att jag såg både stjärnor och solar en liten stund
och fick halta runt med stöd av min käre make resten av vistelsen.

Funderar man på att åka till Paris 1 maj så ska man veta att detta är
dagen då varenda fransman verkar gå man ur huse för att gå på bio.
Tror aldrig jag sett så långa bioköer förut.
Kan kanske bero på att typ ALLT ANNAT är stängt.
Någon enstaka småbutik på bakgatorna är öppen och
de flesta caféer och restauranger - i alla fall alla vi såg...

Vi såg inga demonstrationer, som vi hade befarat, däremot såldes 
små buketter med liljekonvaljer i varje gathörn.
Det är tydligen en gammal sed att man ger bort en bukett liljekonvaljer den 1 maj
till någon man tycker om för att bringa lycka.





Vi hade förbokat lunchbord på Ralph Laurens restaurang Ralph´s på 173 Blvd St Germain.

Restaurangen ligger mitt i den gigantiska flaggskeppsbutiken på fyra (!) plan som har herr- och damkläder och accessoarer i en spektakulär miljö (men inte barn eller inredning, tyvärr) 
och även om insidan är mysig så är det utegården som är speciell!
 Så mysigt och väl värt ett besök!

Hit går man väl inte framför allt för maten 
menyn består framför allt av burgare.
Det var gott, och hyfsat dyrt, men absolut ingen stor
kulinarisk upplevelse - hit går man för att njuta av MILJÖN!

Har sett på andra bloggar och Trip-Advisor att många klagat på servicen,
men vet inte om vi hade tur för vår service var på topp hela vårt besök
(och kyparen pratade dessutom närmast perfekt engelska).

Gillar man Ralph Lauren och New England-stilen - då gillar man Ralph´s.
Eftersom jag går igång fullständigt på såhär vackra miljöer var det perfekt för oss att tillbringa en halvregnig eftermiddag under ett parasoll och några värmare här innan det var dags att
flanera uppför Champs-Elysées och sedan ta flyget hem framåt kvällen!

(Nu gick ju det där romantiska flaneradet sådär, som redan nämnts, men, vad sjutton,
vi försökte i alla fall...)

Restaurangen är förvånansvärt liten så boka i förväg!


På Ralph´s äter man amerikanskt.
Burgare och Cobb sallad.

Cracker Jacks - popcorn och nötter i kola - kom in efter maten.
Livsfarligt goda men väldigt, väldigt sött!

Mysiga toaletter på bottenvåningen!


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar