18 december 2013

Drömhus





Jag har alltid drömt om att få bygga ett eget hus.
Ett hus som skulle bli precis som jag vill ha det
och där jag får välja allt själv.
Där allt är nytt och inte luktar gammalt
(jag är lite störd när det gäller lukter, fråga min familj).
Med massa fönster och ett stort öppet kök där jag
kan gå direkt ut på min soliga altan - det vill jag ha!

Nu har vi ju precis, nåja för ett år sen, flyttat
så den drömmen kommer antagligen bara bli en dröm.

Men hade jag nu fått bygga ett hus skulle jag vilja ha det här:





Eller det här:




Där vi har vårt sommarhus.
Helst med havsutsikt 
(eller på den tomten vi har,
det får väl ändå vara nån måtta på det, eller?!)

Eller vad fasen, en dröm är en dröm.
MED havsutsikt, såklart!

Och plats för alla barn och barnbarn 
som jag hoppas kommer nån gång
(långt, långt, lååååångt bort i framtiden).



Följ mej via Bloglovin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar