26 november 2013

Adventstider



Vit julros och en ny liten skål som fick följa med hem från Artilleriet.
Svag för blå/vitt porslin just nu...
Högt på önskelistan står koppar i ljuvligt blå/vitt Spode-porslin.

Hej där i adventstider!

Nu känns det verkligen att julen börjar närma sig.
Det är julpyntat och fint överallt i stan och i alla butiker och några av grannarna
har till och med adventsljusstakar och ljusslingor på husen och i trädgårdarna. 
Vackert är det!

Imorse nöp det dessutom ordentligt i kinderna och det tog
en stund att skrapa bilen vilket nog är bland det värsta jag vet...
Den som ger mig en bil där jag slipper skrapa,
den kommer jag vara vän med för alltid!

Jag och äldsta dottern har haft en riktig myseftermiddag och
farit runt i jakt på ny adventsljusstake och kransar.

Vi hann med både lunch och fika på stans absolut mysigaste bageri/fik
och en titt in i alla de härliga inredningsbutikerna på Magasinsgatan.
Underbara Artilleriet (vet inte vad det är med den butiken men skulle helst 
vilja ha allt  med mig hem varje gång vi är där), 
Norrgavel och blomsterbutiken Floramor och Krukatös.

En del julpynt, och vita julblommor som jag måste ha varje jul, lyckades vi få med i påsarna hem,
men tror ni det blev varken kransar eller ljusstake?
Självklart inte, så jakten får helt enkelt fortsätta en annan dag...
Att det skulle vara så satans svårt att hitta en fin adventsljusstake
hade jag väl aldrig kunnat tro.
Några tips?

När vi kom hem fick vi reda på att yngsta dottern blivit vald till skolans Lucia
så nu blir det jakt på fint Lusselinne också!
Nervös dotter och stolt mamma!


Lite nytt till granen...
Dottern förälskade sig i den vita lilla skon!


Söt liten kopparvas som jag inte kunde motstå, Känns fortfarande kul med koppar
som komplement till allt silverfärgat vi haft hemma de sista åren.
En vit azalea är tradition varje jul!



Da Matteos fantastiskt goda nötbröd fick vi med oss hem i alla fall.
Så gott med en skiva, eller två, långlagrad, smakrik ost!



Följ mej via Bloglovin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar