8 maj 2014

Vätskedrivande detoxdrink





Heeeej!

Hur mås det en regnig torsdag som denna?

För alla som känner mig är det inte direkt någon nyhet att jag 
verkligen inte gillar att träna.

Att jag under de senaste månaderna har kämpat mig igenom 30-60 minuter
per dag på löpbandet, i ungefär samma tempo och med samma kondition som en
höggravid flodhäst, är inte mycket mindre än ett under!

Dessutom har jag ju då astma, vilket gör att jag flåsar och frustar som om
jag håller på att avlida, så fort jag kommer upp i något som ens liknar lite hastighet,
vilket ju inte direkt gör saken bättre.
Kan man dö av hyperventilering så lovar jag att jag inte varit långt borta vid ett flertal tillfällen.

Hur jag efter dessa månaders slit inte kan märka någon som helst förbättring
avseende kondition, förbränning, vikt, fasthet i kroppen osv -
ja det är en stor bedrift och förmodligen en helt annan historia?

Så jag kämpar oförtrutet på -
MEN....

Efter den aktningsfyllda åldern 45 så har min kropp börjat samla på
sig vatten som om den är rädd för att vårt land plötsligt skulle förvandlas till en öken
och jag då skulle vara den enda vattenreserven?!

Känner mig som värsta kamelen, fast nu är "pucklarna" inte bara fyllda med
fett utan även vatten!!!
Jag lovar, det är inte långt ifrån att det skvalpar när jag rör mig...
Öknens skepp - det är kamelerna och jag!

Har efter ett flertal tips kokat ihop denna detox-dryck som
lovar att den ska vara vattendrivande.
Någon som provat?


Hemmagjord detox-dryck

2 citroner
8-10 cm färsk ingefära
3 liter vatten

Skala av det yttersta gula från citronerna, gärna med en zest och lägg i en skål.
Skär sedan bort allt det vita som blir kvar av skalet och skär citronen i mindre bitar
(det vita gör att drycken blir besk).
Skala och riv ingefäran och blanda med citronen.

Koka upp 3 liter vatten.

Blanda ner citron och ingefära.
Låt drycken svalna och sila sedan av den innan den förvaras i kylskåp.

Det blir riktigt surt så späd med lite extra vatten när du dricker, ca 50 cl - 1 liter per dag.
Drick inte på kvällen efter middagen för då är risken stor att du får springa hela natten!


Här ska drickas!
Nu håller tummarna vi för att detta ska funka!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar