27 maj 2014

En helt vanlig tisdag






Det är tisdag förmiddag och det blåser så kraftigt att det känns som om vårt
hus, som ligger och tronar på en höjd, snart ska lyfta och flyga iväg.
Vinden viner och ylar men himlen är fortfarande klarblå
med små lätta moln som far fram som vita dammtussar däruppe.

Har precis varit på astmakontroll, och jag som trott att jag varit så
bra, fick höra mig själv vina och väsa precis som vinden utanför
när även jag tog i och blåste för allt jag är värd.
Så nu blir det ännu fler mediciner och ännu fler kontroller ett tag.
Inte vad jag väntat mig...

MEN, det är snart sommarlov,
och trots att vinden, och jag, väser så är himlen ändå blå
och imorgon fyller jag år!

Nu måste jag verkligen  ta tag i den gigantiska, nästan dagliga, högen med handdukar som
ska tvättas och vikas. Så blir det lätt när man har pool och barn som älskar att bada
(och kompisarna för det mesta glömt ta med egen).



Återkommer i eftermiddag med recept på en underbart seg och god
rice krispies-tårta med lime-kräm och färska bär
som avslutade buffén på äldsta dotterns konfirmation i helgen!


Min fina ananasskål från KyssJohanna, äntligen på plats!



Kram


Gilla och följ mej gärna via Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar