23 april 2014

Spaghetti med kronärtskocka och örtströssel & tips på örthacka



Hej på er!

Den här veckan kör vi som sagt på Linas Vegetariska Matkasse och jag
måste tipsa om denna rätten vi åt idag.
Fräsch pasta med grönsaker, citron och örter. 
Lättlagat och jättegott tyckte alla i familjen.

Som vanligt gjorde jag om receptet lite,lite för att passa mitt tycke och smak.
Jag använde en stor (istället för 4!!!) vitlöksklyftor i såsen,
spädde med det stärkelserika pastavattnet istället för vatten från kranen - för att
få en ännu krämigare konsistens - och pressade i en halv citron
i såsen för att få lite extra syrlighet.
Mums!





När man ska hacka massa örter som det bland annat ska vara i 
denna rätten saknar jag verkligen att jag ännu inte lyckats investera i en örthacka.
Kanske ska passa på att köpa denna  
som de just nu säljer till bra pris på Campadre...



Kram



Gilla och följ mej gärna via Bloglovin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar