24 april 2014

Mysmiddag med vänner













Hej!

Ikväll blev det ingen matlagning av mig här hemma eftersom min
middag intogs på en av mina nya favoritrestauranger - Barabicu - med goda vänner som
jag tyvärr träffar alldeles för sällan.
Men, då blir det å andra sidan väldigt mycket att prata om,
och väldigt mycket skratt, när vi ses! 
Så glad och tacksam att jag har så fina vänner i mitt liv!

Barabicu har, precis som Mr P där jag var senast veckan före påsk,
blivit en storfavorit framför allt på grund av den sköna
stämningen, goda maten och fina lokalen.

Mr P är trångt, mysigt och familjärt -
Barabicu är stort, men har ändå samma mysiga, avslappnade atmosfär.
På båda ställen blandas folk i alla olika åldrar och stilar,
vilket jag verkligen gillar!
.
 Grillat kött(bland annat hel spädgris som måste förbeställas om  man nu gillar sånt,
inte riktigt min grej, men ändå...), 
men även mycket fisk och skaldjur och ovanligt nog flera vegetariska alternativ , yeeah!, 
och inte minst en massa goda drinkar!
Stor härlig uteservering vid kanalen som säkert kommer bli välbesökt i sommar!

Det var verkligen fullpackat hela kvällen, och kö vid flera tillfällen,  och vi hade tur som fick bord,
eftersom vi helt hade glömt bort att förboka!

Min middag blev en vegetarisk burgare som var riktigt god
(glömde tyvärr helt bort att ta bilder på maten)!





Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar