16 januari 2014

Gemini



Hej igen!

Vill så gärna visa min nya figurin som jag fick i julklapp.
Serien Zodiac,  designad av Christel Marrot för Royal Copenhagen,
I vitt eller gråsvart porslin, ca 18-25 cm höga beroende på stjärntecken.

Min är en Gemini, en tvilling såklart - för det är ju jag!

Jag är absolut inte den som brukar fastna för pryttlar
och prydnadssaker (och definitivt inte porslinsfigurer)
utan brukar istället utveckla nån sorts elak klåda
om det är för mycket saker framme
meeen dessa små sötnosar har, erkännes, fått mig på fall...
(Eller nja, de manliga varianterna är väl kanske inte så värst söta direkt).

Lär nog dröja ytterligare nåt decennium innan jag
börjar samla porlinsdockor,  annars kanske nån vänlig själ
har lust att stoppa mig...



Du hittar figurinerna bland annat här eller här.


Kram

Följ mej via Bloglovin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar