17 december 2013

Julefrid - njaeee...


Morgonmys med Julkalendern blir det varje dag i alla fall!



Godmorgon!

Här har helgen gått i ett så bloggen har fått ligga på is.

Julbak, julgodis, inhandling av klappar och presenter,
operabesök och familjebrunch.
Inte konstigt att man får några fler grå hår de
här sista dagarna innan jul...
(Och eftersom min kropp helt plötsligt beslutat sig för att den v ä g r a r sova
efter klockan 05:15 så måste jag erkänna att jag går på lite lätt
sparlåga just nu. Undrar om man får grå hår av det med? Måste ju ha nåt att skylla på
när jag nu inte lyckas ta mig iväg till frisören för att göra nåt åt risbusken).

I år har den rätta julkänslan inte infunnits sig alls.
Jag som verkligen brukar älska allt som har med julen att göra, 
brukar ha totalkoll med mina listor och planeringar, 
brukar vara ganska anal med hur jag vill ha det,
jag skulle helst bara vilja packa väskan och dra iväg till en solig strand
och inte låtsas om att julen kom i år också.

Hade det inte varit så att 17-åringen förmodligen lynchat mig,
ivrigt påhejad av de två yngre förmågorna,
(han blir helt kallsvettig bara vi  jag pratar om att inte fira en vanlig jul, stackarn)
så kanske, kanske jag hade kunnat fira min jul miltals från
Kalle Anka, sill och köttbullar.

Jag har inte ens lyckats få klart alla klappar och
det är jeflar i mig INTE LIKT MIG!!!!

Jag försöker verkligen få den rätta känslan men
det vill sig liksom inte riktigt och så får
jag dåligt samvete för det.
Dålig mamma, jag vet...

Jaja, ikväll ska jag och småbönorna till Domkyrkan och
"Julsånger i City".
Får se om det hjälper då?

Ha nu en riktigt mysig tisdag alla ni julnördar där ute...



Följ mej via Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar