7 juni 2014

Pingstafton!



En av mina rosenbuskar på landet som blommar ljuvligt just nu.

Hej!

Vi hann precis lämna Nationaldagen bakom oss, så var det
plötsligt Pingstafton!
Detta måste väl ändå vara helgdagarnas helg!?

Fast livet på landet lockar med sitt lugn och stillhet,
och vi faktiskt hann fira Nationaldagen där, så drog ändå stan mer idag med 
Håkan Hellström-konsert på Ullevi och allt kul som händer
 runtomkring ikväll, så det var bara för mig att ta alla mina ungdomar,
plus en till, med mig och vända hemåt.

Så nu har mina flickor försvunnit iväg för att för första gången gå 
ensamma med kompisar på konsert, och det nyper lite i mammahjärtat igen
för att tiden går så fort och de börjar bli så stora, samtidigt som jag 
fylls av glädje och förväntan för deras skull. 
Kluvna känslor, de har man gott av som tonårsmamma!

Men att för första gången få uppleva en sån här kväll, det är stort!
Ingen är väl heller större än Håkan Hellström just nu  i Göteborg.
De kommer med all säkerhet få en magisk kväll!

Redan nästa vecka väntar dessutom konsert nummer två.
One Direction i Stockholm så då är det bara att packa väskorna och
ge sig iväg på nästa äventyr (även om jag faktiskt fått förmånen att åka med
och hjälpa dem att komma till och från konserten).
Det är mycket nu såhär i försommartider...

Av den äldste hann jag knappt se sladdspåren efter att
han sprungit in och slängt sig i duschen så fort bilen stannade för att han så snabbt som 
möjligt skulle komma iväg och träffa kompisarna som hann ringa tre gånger under den
en och en halv timma långa bilfärden vi har mellan
vårt sommarhus och vårt hem.

Är ändå så glad att han fortfarande väljer att följa med oss till landet för lite familjetid, så
länge han får möjlighet att tillbringa en av helgens kvällar med sina kompisar.
Kompisarna kommer ju nuförtiden först, precis som det ska vara...


Västerhavsost, extralagrad parmesan, saint agur och primadonna -
favoriter på ostbrickan med fikonbalsamico och en god fikonmarmelad!
Saknar bara en riktigt krämig brillat savarin så hade den varit helt perfekt!

Nu ska jag som är gräsänka hela helgen njuta av en ostbricka i min ensamhet,
fast utan något vin ikväll,
och kanske blir det en bra film så småningom, innan
det är dags att bege sig iväg för att hämta hem
några uppspelta ungdomar framåt natten!


Kram

Gilla och följ mej gärna via Bloglovin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar