10 april 2014

I´m back









Hej alla fina!

Här har varit lite problem med datorer och annat ett tag vilket gjorde att jag kände att jag behövde
 en paus i bloggandet, och ju längre dagarna gått, desto svårare har det tyvärr varit att
 plocka upp igen MEN NU är jag i alla fall tillbaka!

Ursäkta alla ni som skrivit fina kommentarer, nu är de äntligen publicerade!
 Tack för att ni orkar läsa och kommentera! 

Det har hänt så mycket under de här veckorna jag varit borta.
Sportlovet gick bra och alla överlevde utan några som helst skador diverse skidresor och annat.
Våren har kommit, och gått känns det som, för fy satan vad kallt vi har
haft det de sista dagarna. Jag som plockat bort alla vinterkläder har vackert
fått plocka fram de tjocka jackorna igen. Brrr!

Lite nya inköp har det blivit här hemma, vårfint både till hemmet och familjen.
Bilder kommer!

Jag börjar med att bjuda på en härlig, lättlagad pastarätt gjord med kallrökt lax.
Håll till godo!


Kickis laxpasta
4 portioner:

200g kallrökt lax
9 dl valfri fullkornspasta (okokt)
1 påse färsk spenat
2 dl frysta gröna ärtor
2 dl lättgrädde
1 dl lätt creme fraiche
0,5 dl vitt vin
1 msk fiskfond
1 tsk sardellcreme
olja
citronpeppar
salt


Koka pastan i välsaltat vatten.
Skär laxen i småbitar.
Hetta upp lite olja i en gryta och fräs laxen.
Tillsätt spenaten och låt den fräsa med.

Späd med fiskfond, grädde, creme fraiche och vin.
Låt koka upp.
Rör ner sardellcreme och ärtor.

Låt allt bli genomvarmt.
Smaka av med rikligt med citronpeppar och eventuellt lite salt.
Blanda med den nykokta pastan och servera med
en sallad gjord på blandade salladsblad, tomater och pinjenötter
samt riven parmesanost.


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar