4 februari 2014

En resa för livet på Internationella cancerdagen







Hejhej!

Ikväll bänkar vi oss framför "En resa för livet" på TV4 igen!

Har ni sett?

Livet är så grymt orättvist många gånger och att det fortfarande idag 2014 finns barn
som lever såhär är helt ofattbart...
Jag gråter floder varje gång och önskar att det fanns mer vi kunde göra för att hjälpa...
Barntokig som jag är önskar jag att jag kunde ta första, bästa plan ner och
plocka med mig varenda unge hem - men det kanske inte är riktigt rätt sätt?!
Men att vara fadder och bidra med det lilla man kan känns som en självklarhet.
Hade dessutom gamla tanter som jag fått lov att adoptera så hade jag mer
än gärna seriöst kunnat tänka mig det...

Känns viktigt att mina barn faktiskt får se att det finns en annan verklighet än den
vi lever i eller ser på våra tillrättalagda turistresor ute i världen.
Ger helt andra perspektiv på livet!

Idag är det dessutom Internationella Cancerdagen så 
vi tänder ett ljus och skänker en extra tanke till de nära och kära
vi tyvärr förlorat alldeles för tidigt
 (bland annat min fina mamma som skulle fyllt 71 år nu till helgen)!

Blir så ledsen när jag läser alla hemska historier om bristande sjukvård, 
och ambulansvård, i vårt välfärdsland och alla som måste kämpa för att 
bli erkända och få ersättning från Försäkringskassan fast de lider av
cancer och andra hemska sjukdomar, framför allt eftersom jag själv har
riktigt dåliga och tråkiga erfarenheter från min egen mammas sjukdomstid.





Var rädda om er!

Kram

Följ mej via Bloglovin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar