18 januari 2014

Kärlek de luxe och knapriga parmachips






Hejhej!

Oj, vad det har snöat här de senaste dagarna.
Och jag som sa att det kunde vara för min del, känns som att
jag fått så jag tiger som det snöat de två sista dygnen!
Trodde aldrig det skulle sluta...
Men nu ligger det vitt och vackert även om vinden har bitit ordentligt idag.

Skönt då att sticka iväg med tjejerna på en riktig chick-film på bio.
Som jag väntat och väntat på denna filmen!
 Det behövde jag kanske inte gjort...

Filmen har fått riktigt urtaskig kritik, men
tar man den för vad den är - en klassisk tjejfilm - och blundar lite för
Martin Stenmarcks (obefintliga) skådepelartalanger
och inte överanalyserar så är det en stunds roande avkoppling
och det är alltid mysigt att gå på bio, tycker i alla fall vi!

Det är nästan värt att betala biobiljetten bara för
 Moa Gammels (huvudkaraktären Selma Trastells) ursnygga
garderob och fantastiska lägenhet!

En snabbsväng på stan blev det dessutom.
Så mycket rea det finns kvar överallt för den som vill fynda
och så mycket fint som väcker ha-suget bland allt det nya som börjar komma in...


Igår kväll klämde vi i oss årets första semlor:



Och Tikka Masala från bästa indiern i stan, Maharani.


Mums!

Nu dags för risotto, recept här även om jag bytte pecorinon mot parmesanost idag, med  
knapriga parmachips och småplock.
Perfekt när äldsta dottern är borta eftersom risotto inte tillhör hennes favoriter.





Knapriga parmachips:

Parmaskinka i tunna skivor

Hetta upp en stekpanna, så att det blir riktigt het.
Lägg i parmaskinkan och stek varje skiva för sig
på båda sidor tills den blir knaprig.

Servera som tillbehör på till exempel en ostbricka,
 pasta eller risotto.



Ha nu en riktigt skön lördagkväll!


Kram

Följ mej via Bloglovin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar