13 december 2013

Lucia





Mitt lilla hjärta 

Luciadag och fredag den 13:e!

Det var ju ett tag sen det var Lussefirande med små tomtar,
pepparkaksgubbar och och tärnor
på dagis men i år
fick vi i alla fall fira ordentligt på skolan.
(Sista året på mellanstadiet, vad hände där liksom?!,
snart har jag bara stora barn.)
Lite falskt, lite fumligt, lite fnissigt -
men fy satan vad charmigt och mysigt det är...


Imorgon blir det julklappsshopping för hela slanten
(och förmodligen några slantar till).

Oups!
Jag som brukar vara klar vid det här laget
och mina excel-ark, där jag skriver ner vem som ska få vad och
för hur mycket, brukar vara mer än fyllda.

(Ja men vad fasen, har man två ungar som fyller år
precis dagarna runt jul och tre ungar och diverse andra
som man gärna vill ge paket så måste man väl ha koll...?!)

Största barnet i familjen är jag -
jag älskar födelsedagspresenter och julklappar!
Både att ge och få och skulle aldrig kunna
sluta ge till de vuxna som så många andra...

Men shit vad svårt det är nuförtiden.
Förr kunde man ju bara plocka med sig Toys´r us-katalogen
och välja nåt av alla de 3500 kryssen
(i olika färger för varje barn, kollen ni vet)
som fanns i den.
Inte riktigt lika lätt nu om man säger så...

Håll tummarna för att jag får ihop det imorgon,
annars kommer familjen inte få det lätt de närmaste dagarna...


Ha nu en riktigt härlig  Luciadag
(och passa på att frossa ordentligt i Lussebullar och glögg)!


Följ mej via Bloglovin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar