11 augusti 2013

New York, here we come

Att resa på utlandssemester med 3 tonnisar är inte alltid det lättaste...
En är ett murmeldjur som helst vill sova hela dan för att kunna vara vaken större delen av natten,
en vill shoppa, shoppa, shoppa och den tredje vill turista -
  se och uppleva så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

Vi har därför denna gång bestämt oss för att planera större delen av resan 
i förväg - har ingen aning om hur det kommer fungera i verkligheten, 
men kanske det går utan att vi behöver tjata ihjäl varken oss själva eller kidsen. 
Hoppas går ju alltid! 
Lovar att återkomma med massor av tips!

Själv sitter jag och biter på naglarna av nervositet just nu. Sjutton att man ska
behöva vara så flygrädd. 
Vill ju inte falla ihop i en skrikande, gråtande hög innan jag ens kommit
på planet (eller, helst inte då heller, faktiskt).

Maken bara suckar och himlar med ögonen, 
den äldsta drar jackan över huvudet och
pluggar in hörlurarna för att slippa höra på eländet (jag alltså)
och de två yngsta ömsom flinar åt, ömsom klappar lite medlidsamt på sin hispiga morsa.
Varför utsätter jag mig för detta?
Varför, varför???